Fracht FWO Polska kończy ten rok świetnym wynikiem w realizacji zleceń transportów ponadnormatywnych, głównie dla branży energetycznej i przemysłu ciężkiego. W roku 2021, nasza firma nie zamierza zwalniać tempa i już planujemy kolejne realizacje project cargo z wykorzystaniem kilku rodzajów transportu. Kluczem do sukcesu naszej organizacji, jak zawsze, jest nasz zespół specjalistów, mający bogate doświadczenie w obsłudze sztuk ciężkich w relacjach zarówno europejskich, jak i międzykontynentalnych.

Fracht FWO specjalizuje się w obsłudze transportów ponadnormatywnych i jest jednym z największych graczy na rynku tego typu usług w Polsce. Realizujemy łańcuchy dostaw głównie dla branży energetycznej, oil & gas, maszynowej, chemicznej i motoryzacyjnej, z wykorzystaniem wszystkich gałęzi transportu – drogowego, lotniczego, kolejowego, śródlądowego i morskiego, włączając w to organizację czarterów zarówno morskich, jak też lotniczych. Rokrocznie Fracht FWO realizuje kilkadziesiąt skomplikowanych logistycznie zleceń dla inwestycji w Polsce i na świecie, tak jak dostawa ponad 100 tonowych zbiorników wody zasilającej z Opola do Jaworzna, czy transport urządzeń o podobnym ciężarze z Polski i Czech do USA, z wykorzystaniem wyczarterowanych samolotów typu Antonow – AN 124.

Specjaliści od transportów ponadgabarytowych
W organizacji transportów ponadnormatywnych kluczową rolę odgrywa wyspecjalizowany, dedykowany zespół profesjonalistów Fracht FWO Polska, który precyzyjnie planuje i nadzoruje realizację każdego projektu dostawy ładunku ponadnormatywnego. Kierownicy projektów w Dziale Ładunków Ciężkich i Ponadnormatywnych, odpowiedzialni za realizację często bardzo skomplikowanych logistycznie dostaw, muszą wykazać się dużym doświadczeniem i fachową wiedzą spedycyjną oraz inżynieryjną. Kluczowe znaczenie ma znajomość dokumentacji technicznych i procedur administracyjnych, związanych np. z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na przejazdy ponadgabarytowe po drogach publicznych, czy też umiejętność odczytywania dokumentacji technicznej i znajomość terminologii dotyczącej danej branży.

Transport ponad 100-tonowych transformatorów do Belgii
Jednym z ostatnich zleceń zrealizowanych przez Fracht był transport door-to-door trzech transformatorów o wadze 113 ton każdy, dostarczonych z fabryki w Polsce do odbiorcy w Belgii. Realizacja tego zlecenia trwała łącznie 3 tygodnie. Zespół Fracht FWO Polska odpowiadał za kompleksową organizację i nadzór nad transportem i przeładunkami z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, od odbioru urządzeń w Polsce do rozładunku w miejsca posadowienia. Projekt podzielono na kilka etapów. Najpierw transformatory przetransportowano specjalnymi naczepami drogowymi do terminala morskiego w Trójmieście, gdzie za pomocą dźwigu pływającego zostały przeładowane na specjalnie wyczarterowany statek, który dostarczył ładunek do belgijskiego portu w Ghent, z uwzględnieniem ograniczeń nawigacyjnych wynikających z położenia portu i dostępnej infrastruktury. Następnie transformatory przeładowano na specjalistyczne naczepy modułowe, na których urządzenia dowieziono na miejsce posadowienia.
– W organizacji transportów project cargo najtrudniejszym zadaniem jest koordynacja całego procesu transportu od drzwi do drzwi z dotrzymaniem reżimu czasowego i kosztowego. Nasz zespół nadzorował każdy etap realizacji, w tym także przygotowanie zestawów drogowych, mocowanie ładunku na naczepie i statku, przeładunki w portach, jak również ostatni etap po rozładunku w Belgii – powiedział Arkadiusz Trochymiak, starszy kierownik projektu, Fracht FWO Polska.

Dynamiczne tempo rozwoju usług project cargo będzie utrzymane
Mimo ograniczeń związanych z pandemią, Fracht FWO Polska utrzymał dynamiczne tempo realizacji dostaw ponadnormatywnych, organizując ich kilkadziesiąt w tym roku. Wśród przewiezionych ładunków wymienić można transformatory do stacji energetycznej w New Jersey i elektrowni wiatrowej w Ohio, USA, wielkogabarytowe kombajny zbożowe z Węgier do Belgii, maszyny recyklingowe z Europy do Australii, elementy kotła z Polski do Szwajcarii czy urządzenia na budowę elektrowni w Indonezji. Takie tempo rozwoju w obszarze usług transportów ponadnormatywnych, Fracht FWO planuje utrzymać również w roku 2021 i już zapowiada realizacje kolejnych transportów typu project cargo zarówno w eksporcie, jak również w imporcie do Polski.

Fracht FWO należy do Grupy Fracht, od 65 lat specjalizującej się w obsłudze przemysłu. Dzięki jej rozbudowanej globalnej sieci oddziałów i partnerów, operator może organizować dostawy różnych grup towarowych i project cargo do dowolnego miejsca świecie.

(fwo)