Poszerzamy skalę działalności i zasięgi w transporcie morskim. Fracht FWO stawia na rozwój spedycji morskiej dla różnych grup towarów, w tym czartery statków na potrzeby transportu niestandardowych ładunków ale też i przewóz drobnicy morskiej kontenerowej. W lipcu Fracht FWO Polska zrealizował dwie kolejne dostawy morskie w zakresie project cargo – w Europie oraz do Ameryki Południowej.
Europa – czarter statku
Na początku lipca Fracht FWO wyczarterował też statek z Hamburga do Gdańska, aby przewieźć zbiornik o długości ponad 26 m, średnicy prawie 5 m oraz wadze 88 ton. W gdańskim porcie zbiornik przeładowano na ponton, którym popłynął do Płocka. Tutaj Fracht FWO odpowiadał za organizację transportu morskiego, jak też organizację przeładunków w portach morskich oraz załatwienie wszelkich formalności związanych ze spedycją morską.
Ameryka Południowa – dostawa morska elementów filtra powietrza
W lipcu Dział Project Cargo Fracht FWO zrealizował skomplikowaną logistycznie dostawę, z polskich zakładów produkcyjnych do portu Veracruz w Meksyku, trzech wielkogabarytowych elementów filtra powietrza, każdy o szerokości od 4 do 5 metrów i wysokości od 4 do ponad 6 metrów. Organizując łańcuch dostawy, specjaliści Fracht FWO Polska oprócz transportu morskiego (krótkiego i dalekiego zasięgu) korzystali także z transportu śródlądowego i drogowego. Dwa największe ładunki zostały przewiezione barką z Elbląga do portu morskiego w Gdańsku. Trzeci dostarczono transportem drogowym. W gdańskim porcie te trzy elementy zostały załadowane na statek typu coaster (jednostka krótkiego zasięgu) płynący do Bremerhaven, gdzie przeładowano je na statek oceaniczny do meksykańskiego portu Veracruz. Do zadań specjalistów z Działu Project Cargo Fracht FWO należało też załatwienie wszelkich formalności związanych z dokumentacją transportową i celną.
– Przy organizacji tego typu dostawy liczy się precyzja planowania każdego etapu podróży i dobór sprawdzonych partnerów, tj. przewoźników, armatorów czy firm przeładunkowych w portach morskich – wyjaśnia Agnieszka Matysiak, kierownik projektu, Fracht FWO Polska.
– Swego rodzaju ograniczeniem okazało się znalezienie jednostki oceanicznej, która przyjmie na swój pokład ładunek o takich rozmiarach. Pierwotnie planowany transport na statku typu ro-ro nie miał szans realizacji z uwagi na rozmiary ramp załadunkowych – dodaje Agnieszka Matysiak. Wybór padł zatem na serwis kontenerowy, gdzie ładunki typu break-bulk nadal należą do rzadkości, a armatorzy pracują tylko z wyspecjalizowanymi spedytorami, do jakich bez wątpienia należy Fracht FWO.
Kierunek dalszego rozwoju – drobnica morska kontenerowa
Fracht FWO stawia również na rozwój spedycji morskiej kontenerowej ładunków drobnicowych, gdzie wykorzystuje najbardziej optymalne rozwiązania. Na przykład przy ostatniej dostawie z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów z meblami, ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, specjaliści z Działu Morskiego Fracht FWO zsynchronizowali transport morski z innymi gałęziami transportowymi (kolejową i drogową), tak aby towar dotarł do klienta w jak najkrótszym czasie, w tym przypadku w niecałe dwa tygodnie.
Dynamiczny rozwój usług związanych z transportem morskim kontenerowym różnych grup ładunków wspiera też, uruchomiony w tym roku, nowy oddział Fracht FWO w Szczecinie.
Fracht FWO jest częścią światowej Grupy Fracht, posiadającej ponad 110 oddziałów na wszystkich kontynentach. Firma specjalizuje się w obsłudze przemysłu różnych branż m.in. energetycznej, automotive, FMCG, farmaceutycznej, in. Operator stale poszerza skalę działalności i dynamicznie rozwija transporty morskie kontenerowe na wszystkich kierunkach.
Zapraszamy do obejrzenia filmów nagranych przez Morski Port Gdańsk przedstawiających:
1. Załadunek elementów filtrów powietrza na statek w Porcie Gdańsk (źródło: Port Gdańsk) https://www.youtube.com/watch?v=_4aFV7ezxy8
2. Przeładunek zbiornika o długości 26 m w porcie Gdańsk, który przypłynął z Hamburga (źródło: Port Gdańsk): https://www.youtube.com/channel/UCUFt3d1-hJecjis0sY8soaw/featured?view_as=subscriber
(fwo)