Do portfolio Fracht FWO Polska doszło kilka kolejnych, ciekawych projektów logistycznych zrealizowanych od początku tego roku, zarówno międzynarodowych jak i krajowych. Wśród przewiezionych w tym czasie ładunków były urządzenia do elektrowni w Indonezji, elementy kotła do Szwajcarii, płuczki do silników morskich do Marsylii czy betonowe prefabrykaty budynków podstacji farm wiatrowych w okolice Bydgoszczy. Nasi eksperci z Działu Project Cargo odpowiadali za kompleksową ich realizację od opracowania planów, zapewnienia odpowiednich środków transportu tj. specjalistyczne naczepy, zabezpieczenie ładunków, aż po przygotowanie wymaganej dokumentacji i uzyskanie niezbędnych zezwoleń.

Urządzenia do elektrowni w Indonezji
W marcu, na zlecenie jednego ze światowych dostawców technologii w sektorze energetycznym, zakończyliśmy realizację kolejnego projektu w Indonezji, obejmującego dostawę ważących łącznie ponad 500 ton urządzeń do nowobudowanej elektrowni. Z zorganizowanych w sumie około 30 transportów, ponad połowę stanowiły przewozy ponadgabarytowe. Od stycznia do marca urządzenia, odbierane od dostawców z Polski, Francji, Szwajcarii, Hiszpanii i Włoszech były dostarczane do portu morskiego w Antwerpii. Największy z transportowanych urządzeń, 170-tonowy generator dopłynął do portu barką. Przygotowania do realizacji projektu rozpoczęły się wiosną ubiegłego roku.

Elementy kotła do Szwajcarii
W kwietniu zorganizowaliśmy dostawę elementów kotła z Elbląga do La-Tour-de-Trème w Szwajcarii. Największy z elementów miał wysokość 4 m i ważył 41 ton. Do transportu ładunku zostały użyte cztery specjalistyczne naczepy niskopodwoziowe. Wyzwaniem okazało się poprawne zabezpieczenie ładunku, gdyż część elementów nie miała fabrycznie wyprowadzonych punktów mocowania w odpowiednich miejscach. Ładunek musiał być zabezpieczony plandekami przykrytymi siatką. Od granicy ze Szwajcarią pojazdy musiały jechać w określonym rytmie i kolejności. Ładunek, który 16 kwietnia wyjechał z Elbląga, został dostarczony kilka dni później, 22 kwietnia.

Płuczki do silników statków morskich
W maju zakończyliśmy realizację projektu dostawy z okolic Gdańska do Włoch płuczek do silników statków morskich. Ostatnim etapem była dostawa 2 płuczek do portu w Marsylii. Każdy z elementów miał długość 13,75 m, szerokość 3,5 m i wysokość 3,9 m. Pierwszy załadunek urządzeń odbył się w lutym, jednak ze względu na groźbę zamknięcia portu w Marsylii z powodu COVID-19, odbiorca podjął decyzję o wstrzymaniu rozładunku. Kolejna próba, podjęta 12 maja, zakończyła się sukcesem i obydwa elementy, już bez przeszkód dotarły 19 maja do Marsylii. Wcześniej, w ramach tego projektu, zorganizowaliśmy dostawy urządzeń do Neapolu.

Prefabrykaty budynków na farmy wiatrowe
Także w maju dla znanego producenta transformatorów, Fracht FWO zorganizował dostawę betonowych prefabrykatów budynków podstacji farm wiatrowych z zakładu na południu Polski na budowy farm wiatrowych w okolicach Grudziądza (GOP Dębowa Łąka i GOP Sumin). Przewożonym ładunkiem było 5 modułów, w tym jeden o wadze 15 ton, dwa po 26 ton i dwa po 33 ton. Do zadań Fracht FWO należało też przygotowanie planu realizacji, nadzór nad załadunkiem i uzyskanie potrzebnych zezwoleń.

Fracht FWO Polska organizuje transporty różnych grup towarów z wykorzystaniem transportu drogowego, lotniczego (także czarter samolotów), morskiego, kolejowego, śródlądowego i multimodalnego. Doświadczony zespół spedytorów i rozbudowana, globalna sieć partnerów oraz ponad 100 oddziałów Fracht na 6 kontynentach gwarantuje, że możemy zorganizować nawet najbardziej skomplikowaną logistycznie dostawę do różnych miejsc na świecie.

(fwo)