Fracht FWO Polska otwiera oddział w Szczecinie, który swoją działalność rozpoczyna z początkiem kwietnia 2020 r., a jego biuro znajduje się w pobliżu terenów portowych. Będziemy tam rozwijać głównie usługi związane z transportem morskim kontenerowym dla różnych grup ładunków, w tym również ponadnormatywnych.

Szczecin, to kolejny po Wrocławiu, Katowicach i Poznaniu oddział Fracht FWO Polska. Nasze placówki umiejscawiamy w najbardziej istotnych regionach dla rozwoju usług logistycznych. W swojej działalności wykorzystujemy różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy, a także transport śródlądowy i multimodalny. Obsługujemy ładunki kontenerowe, całopojazdowe i częściowe, chłodnicze, realizujemy dostawy project cargo oraz just-in-time, w tym transporty expressowe.
Decyzja o uruchomieniu oddziału Fracht FWO na Pomorzu Zachodnim podyktowana była dynamicznym rozwojem portów Szczecin i Świnoujście, które tworzą jeden z największych zespołów portowych w regionie Bałtyku.

– Uruchomienie oddziału w tym regionie było strategiczną decyzją. Szczecin i Świnoujście mają ogromny potencjał rozwoju nie tylko w obszarze transportu morskiego, ale też w zakresie obsługi żeglugi śródlądowej i łączenia szlaków morskich z rzecznymi. Wykorzystując wszystkie gałęzie transportowe w naszej działalności ma to istotne znaczenie dla dalszego rozwoju usług i obsługi klienta – powiedział Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.

Porty w Szczecinie i Świnoujściu usytuowane są na najkrótszej drodze łączącej Skandynawię ze środkową i południową Europą, a także państwa nadbałtyckie z portami zachodniej Europy. Port w Szczecinie, oddalony od morza o 68 km, umożliwia dotarcie drogą morską w głąb lądu i połączenie z portami śródlądowymi oraz europejskimi szlakami rzecznymi. Z kolei port w Świnoujściu ma bezpośredni dostęp do morza i ponad 5 km nabrzeży. W 2019 roku porty te obsłużyły łącznie ponad 32 mln ton ładunków. Rozpoczęto też inwestycje mające na celu zwiększenie ich możliwości przeładunkowych. Do końca 2023 r. mają zakończyć się prace nad pogłębieniem toru wodnego Świnoujście – Szczecin, co umożliwi obsługę statków o nośności powyżej 40 tys. ton. Władze portowe podjęły też decyzję o budowie Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu, który ma pełnić funkcję hub-u, będącego w stanie przyjmować największe kontenerowce jakie mogą wchodzić na Bałtyk z roczną zdolnością przeładunkową do 1,5 miliona TEU.

– Szczeciński oddział Fracht FWO Polsla skupi się głównie na obsłudze polskich firm, którym chcemy zaoferować kompleksowe usługi w zakresie transportu kontenerów morskich różnych grup ładunków. Usytuowanie w pobliżu szlaków i portów śródlądowych stwarza też dodatkowe możliwości w obsłudze project cargo i przemysłu ciężkiego – podkreśliła Ewa Jednaki, kierownik oddziału w Szczecinie Fracht FWO Polska.

(fwo)