Daleki Wschód jest dziś jednym z najważniejszych kierunków rozwoju polskich przedsiębiorstw. Jest również jednym z kluczowych rynków, obok Ameryk i Południowej i Północnej, w obsłudze których specjalizuje się Fracht FWO Polska. Jesteśmy jedną z niewielu firm logistycznych w Polsce o tak dużym doświadczeniu w transporcie maszyn i urządzeń do krajów wschodnioazjatyckich. Niedawno zrealizowaliśmy kolejną dostawę – 48-tonowej prasy do Japonii.

– Organizacja transportów ponadnormatywnych i project cargo do krajów azjatyckich wymaga od naszych spedytorów doświadczenia i know-how oraz bardzo dobrej znajomości lokalnych uwarunkowań, obowiązujących procedur i przepisów prawnych. Kluczowe znaczenie ma współpraca z lokalnym oddziałem albo sprawdzonym i rzetelnym partnerem logistycznym – wyjaśnia Piotr Kamiński, Trade Lane Manager – Asia Region, Fracht FWO Polska.

Niedawno zrealizowaliśmy ciekawy transport – dostawę 48-tonowej prasy do formowania na gorąco do Japonii. Po stronie japońskiej naszych spedytorów wspierał partner Fracht FWO Polska – Kamigumi, jeden z największych operatorów logistycznych w tym kraju. Transport tego ładunku został zorganizowany dla jednego z największych na świecie producentów łożysk tocznych oraz rozwiązań w zakresie techniki liniowej i układów kierowniczych. Zgodnie z umową, Fracht FWO Polska miał zapewnić dostawę prasy 5 stanowiskowej, 4-matrycowej do formowania na gorąco, wraz z oprzyrządowaniem w systemie door-to-door, z pakowaniem w Japonii. Waga tego urządzenia wynosiła ponad 48 ton, długość to 5,7 m, szerokość 3,9 m a wysokość 4 m. Łącznie do przewiezienia było 7 skrzyń, w 6 z nich zapakowane zostały różnego rodzaju akcesoria. Transport rozpoczął się na wyspie Honsiu, w Kobe, jednym z największych miast w Japonii. To tu znajduje się fabryka, z której trzeba było odebrać prasę do formowania na gorąco, a następnie załadować na statek w tutejszym porcie morskim i wysłać do portu w Bremerhaven w Niemczech. Stąd, już na kołach, ładunek pokonał ponad 1000 km trasę do fabryki w Kielcach.
– Fracht FWO Polska odpowiadał za przygotowanie i koordynację całego transportu. Przy planowaniu, zgodnie z wymogami klienta, musieliśmy uwzględnić sposób umieszczenia urządzeń w specjalnych skrzyniach, możliwość załadowania całego ładunku na jeden statek oraz zapewnienie odpowiedniego dźwigu do rozładunków. Konieczne było także uzyskanie niezbędnych zezwoleń drogowych na przejazd po drogach publicznych, w Bremerhaven transport był także pilotowany przez policję. W Japonii wspierał nas lokalny partner. Do jego zadań należała koordynacja i nadzór nad akcją pakowania ładunku w skrzynie w fabryce w Kobe, transport do portu i ich bezpieczny załadunek na statek – wyjaśnia Arkadiusz Trochymiak, Manager w Dziale Project Cargo, Fracht FWO Polska.

Fracht FWO na Dalekim Wschodzie
Pierwsze biuro Grupy Fracht na Dalekim Wschodzie zostało uruchomione w 1996 roku w Szanghaju. Obecnie firma posiada sieć własnych oddziałów w Chinach (Szanghaj, Hongkong, Qingdao, Shenzhen, Pekin, Ningbo, Guangzhou, Xiamen), Indonezji, Pakistanie, Japonii, Filipinach oraz na Tajwanie. Współpracuje też z lokalnymi partnerami logistycznymi. Fracht FWO Polska zapewnia swoim klientom z branży przemysłowej wsparcie w zakresie organizacji transportu morskiego, lotniczego i kolejowego oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych (project cargo), w imporcie i eksporcie